Після закінчення проведення ремонту передньої підвіски, майстри СТО настійно рекомендують клієнтам «зробити розвал-сходження». Багато хто погоджується, просто довіряючи своєму майстрові, а деякі вважають за краще відмовитися від послуги, беручи до уваги її важливою або доцільною в даний момент. Що ж таке «розвал-сходження» і чому вчасно проведена послуга здатна не просто зберегти покришки автомобіля, але і може врятувати вам життя.
«Розвал-сходження» - діагностика і регулювання кутів положення коліс машини. Це базова процедура, яку необхідно проводити в будь-якому випадку, навіть якщо ви просто замінили наконечники рульових тяг. Ми постараємося допомогти розібратися в існуючих кутах установки і розповісти, чому так важлива своєчасна їх регулювання і коли її необхідно проводити.
Похилий кут шини безпосередньо по відношенню до дорожнього покриття називається розвалом, він буває позитивним і негативним. У першому варіанті верхня частина покришки нахилена назовні ТЗ, якщо ж колесо направлено всередину машини - то кут стає негативний.
Сходження - показник відстані між точками (лицьовій і тильній) передніх покришок, кажучи простіше - це горизонтальний кут їх монтажу. Позитивне сходження - відстань між передніми точками менше ніж між задніми, сходження негативне - відстань між зазначеними точками більше.
Важливо! Розвал-сходження регулюється на передніх колесах авто.
Значення кутів установки коліс будуть різними для різних автомобільних марок. Надмірно позитивні або негативні кути розвалу-сходження призводять до швидкого зносу гуми.
Регулювання розвалу проводитися при зміні числа прокладок, розташованих між осями нижнього важеля і поперечиною на передній стійці.
Регулювання сходження здійснюється шляхом зміни довжини рульових бічних тяг (послаблюються стягнуті хомути, повертаються регулювальні муфти в протилежних напрямках на однакову довжину), в кінці процедури хомути затягуються таким чином, щоб їх кінці не стикалися.
Базово кут розвалу і сходження коригувати необхідно 2 рази на рік - безпосередньо після сезонної зміни покришок. Додатково виробляти діагностику потрібно після ударних навантажень підвіски, наприклад, коли після заїзду в яму був пошкоджений колісний диск.
Планова регулювання, враховуючи реалії наших доріг, проводиться кожні 15-20 тис. Км пробігу у транспортних засобів вітчизняного виробництва, і 30-35 тис. Км пробігу у авто імпортних.
Про необхідність проведення регулювання свідчать нерівномірний знос шин (з зовнішньої або внутрішньої сторони), а також складність керованості автомобілем (наприклад, кермо крутиться туго, ви відчуваєте «забирання» в сторону при прямолінійній русі).
Кут розвалу-сходження збивається і при:
Регулювання кутів положення коліс проводиться після діагностики справності комплектуючих ходової, а також після перевірки рівня тиску в колесах.
Важливо! Кут розвалу і сходження точно відрегулювати можна виключно на стенді. «На око» в гаражних умовах перевірити і усунути проблему неможливо, адже різниця навіть в 0,5 градусів істотно позначиться на загальній стабільності авто.
Правильна, професійна регулювання сходу-розвалу на стенді в СТО забезпечує:
Суть своєчасно проведеної діагностики і регулювання можна позначити двома словами - це економія і безпеку. Тому ігнорувати процедуру категорично не рекомендується.
Підсумовуючи все вище описане, хочеться ще раз акцентувати увагу на тому, що в будь-якому транспортному засобі не існує неважливих параметрів, тому всі вказівки з технічного обслуговування необхідно дотримуватися своєчасно. Відсутність або неправильне регулювання кута розвалу і сходження в кращому випадку приведуть до швидкого зносу покришок і підвищеному паливному витраті, в гіршому - про стійкість авто і легкої його керованості доведеться забути.
Наслідки, до яких призведе халатне ставлення до регулювання кутів положення коліс в реаліях наших вітчизняних доріг, спрогнозувати неважко. Щоб вам не довелося «ловити» машину по всій дорозі і щире дивуватися про те, що ви робите не так, прислухайтеся до рекомендацій майстрів на СТО. Бережіть авто і цінуєте своє життя!
Нагадуємо, що послугу регулювання розвалу-сходження в Дніпрі ви можете замовити в автомобільному сервісному центрі PITLINE. Наші професійні майстри виконають роботу якісно і швидко. Ви можете оформити попередню запис на зручний для вас час за телефонами, вказаними на сайті.